Blog

Hallo festivals,

Leuk nieuws! Deze maand ben ik gestart bij Greencopper, een bedrijf dat apps maakt voor muziekfestivals. Het afgelopen jaar deden ze dat voor ruim 300 festivals in 26 landen, waaronder Roskilde, Coachella en Hurricane. In Nederland werden de officiële apps gemaakt voor onder meer Lowlands, Down the Rabbit Hole en Concert at SEA.

Schermafbeelding 2017-11-02 om 18.05.17

Met de apps van Greencopper blijven miljoenen festivalbezoekers over de hele wereld op de hoogte van nieuws en updates. Ze hebben alle informatie die ze nodig hebben bij de hand en kunnen in-app muziek streamen. Ook voor partners en sponsors is een app een interessante en belangrijke plek.

Uitproberen? Download hier de app van Iceland Airwaves (1-5 november), gemaakt op het platform van Greencopper.

In mijn vorige rol voor Concert at SEA heb ik de afgelopen jaren al met Greencopper samengewerkt en kennisgemaakt met verschillende mensen in de organisatie. Ik heb ontzettend veel zin om de Nederlandse markt verder te ontwikkelen en zie het als een mooie uitdaging om festivals – van klein tot groot – te verbinden hun bezoekers.

Greencopper is opgericht in 2009 en gevestigd in Canada. Op het hoofdkantoor in Montréal werken zo’n 30 mensen. Het bedrijf is daarnaast lokaal actief in de Verenigde Staten, Frankrijk, Duitsland, Scandinavië en sinds kort Nederland. Naast mobiele apps levert Greencopper technologie aan festivals in de vorm van web apps en API’s.

Meer weten? Je kunt mij bereiken via ludo@greencopper.com of stuur een bericht op LinkedIn.

Concert at SEA

Op 30 juni en 1 juli 2017 vond op de Brouwersdam in Zeeland de twaalfde editie plaats van Concert at SEA. In aanloop naar en tijdens het festival was ik verantwoordelijk voor de online communicatie (website, nieuwsbrieven en social media) en de lancering van de officiële festival app. Daarnaast heb ik samen met Scrollytelling het multimedia verhaal ‘Over de dam’ mogen maken.

Foto bij bericht: Tom Doms